Manipularea Definitie

Definitia manipulararii spune ca ii poti motiva sau convinge pe ceilalti sa mearga in directia sugerata de catre tine, acestia avand impresia ca ideea si directia le apartin. Acestia vor stii decat de ce o fac (cauzalitate si motive), nu si care este scopul sau cine va beneficia dupa urma marsului lor – vor fii scalvii cauzalitatii impuse te catre tine. Genial ! Spre exemplu vor accepta masuri de securitate draconice intrucat exista teroristi (sa nu uitam ca si la revolutia din ’89 erau „teroristi”).

Cu alte cuvinte te poti impune concret sau „discret”. Totodata manipularea si obsesia controlului este un surogat si o deviere in lipsa raspunsului la intrebarea existentiala».

7 Răspunsuri to “Manipularea Definitie”

  1. stefania Says:

    acum gandeste-te care e diferenta dintre Manipulare, Destin si Liberul Arbitru, chiar daca sunt concepte din domenii diferite…

    sa zicem ca destinul unei persoane este sa ajunga intr-un anumit loc si ca sa ajunga acolo va intalni persoane care o „manipuleaza”.

    de ce manipularea este vazuta ca un lucru negativ? poate exista si manipulare pozitiva, pentru ca un om sa aiba o viata mai buna.

    cineva mi-a spus o data ca atunci cand ii place o fata, nu o sa faca nimic pe fatza, iar daca poate aplica ceva manipulare, bine, daca nu, asteapta sau i se rupe.

    adica la prima vedere te refuza, dar sufera in felul lui pentru ca te considera prea importanta. prea importanta ca sa te faca sa suferi vreodata. se simte nesigur si confuz. pe ideea, te iubeste lasandu-te libera.

    stie ca esti foarte atenta la detalii si o fire analitica si lasa indicii in jur pentru ca tu sa „cresti”.

    chiar e capabil cineva sa gandeasca asa, sa creeze acest joc al „evolutiei spirituale”, sa te ajute cat mai subtil posibil sa-ti dai seama de anumite lucruri care conteaza intr-adevar in viata, dar in asa mod incat sa ajungi la concluzia ca ti-ai exercitat Liberul Arbitru?

    pentru ca la urma urmei, esti liber sa alegi intre a crede/a cerceta ceva sau nu. se zice ca daca vrei sa faci pe cineva sa inteleaga ceva, iar singurul mod pentru asta este sa-l convingi, atunci ai pierdut din start.

    …al cui e Destinul? al lui, al meu sau al nostru? al nostru ca societate si al oamenilor care sunt in jurul nostru si care vor fi mai mult sau mai putin influentati? dupa cum fiecare om cunoaste un numar limitat de persoane in timpul vietii…

    pe scurt, ce intelegi prin: „x este cel mai mare manipulator care ar face orice ii sta in putinta pentru a obtine ceea ce vrea” ?

    eu una o vad cu 2 intelesuri in functie de cum gandeste persoana care citeste…mi se pare una din cele mai bune fraze pentru a-ti „elimina” oamenii „rai” din jur…pt ca inevitabil „creierul reptilian” din majoritatea se sperie….

    most people…are other people….

  2. stefania Says:

    un comentator de doamne’ajuta ai si tu si nici lui nu-i raspunzi…
    rusinica😛

  3. eliberareamintii Says:

    de regula in 90% din cazuri manipularea are efecte nocive asupra manipulatului. Manipulezi atunci cand instinctul de conservare/supravietuire al victimei nu ar vrea sa accepte dorinta ta… manipularea trece peste liberul arbitru, manipularea schimba perceptia victimei…

  4. stefania Says:

    deci eu sunt cea mai mare manipulatoare :((
    ca nu respect deciziile altora….

  5. stefania Says:

    desi daca stau sa ma gandesc mai bine…ai zis in 90% dintre cazuri! nici eu si nici el nu ne consideram in acesti 90%😛
    so, I got a point😀

  6. stefania Says:

    mda…iar sunt nevoita sa-mi schimb parerile…

    citisem undeva: „e posibil ca toata viata ta sa fi fost mintit si ai crezut, dar daca nu crezi un singur om, s-ar putea sa pierzi exact pe acela care te-a iubit cu adevarat!” pe scurt: ce te costa sa mai fi naiv inca o data? oricum „naivitatea e una din insusirile omului de geniu”…

    se pare ca persoana de care vorbeam in comenturile de mai sus era singura pe care am intalnit-o in viata care sa nu manipuleze.

    In „profetiile de la celestine” se vorbeste despre modul fiecaruia dintre noi de a manipula…dar mi-a trebuit ceva timp sa „rezonez” cu informatiile respective. chiar am compus o chestie: „just knowing the truth means nothing, learning how to accept it is the key!”

    Imi aduc aminte cat m-a durut cand mi-a spus o data „e decizia ta”. Este atat de greu si de dureros sa-ti dai seama de asta, pentru ca noi oamenii ne-am invatat sa fim manipulatori si sa fim manipulati…dar…suferinta te pune in contact cu sufletul tau si iti da „cunoasterea” sa-i ajuti pe ceilalti.

    Weekendul asta am fost la parinti si am fost surprinsa sa le recunosc toate tacticile de manipulare…cea mai „rea” era mama…si doar iertand-o pentru tot „raul” pe care mi l-a facut pana acum, am reusit sa nu ma mai las manipulata de ea, sa-i atrag atentia si sa-i explic ca greseste fara sa ma simt „naspa” emotional…sa vezi ce frumos vorbeau apoi ai mei cand am plecat!

    din ce am intalnit eu…balantele manipuleaza si „iubesc” sa fie manipulate. chiar mi-am luat injuraturi bune o data de la unul pt ca i-am spus ca „e liber sa faca ce vrea”. dar acum ma bucur ca l-am intalnit, pt ca stiu sa fac diferenta.

    la bunici am cunoscut si niste pusti cu varste intre 5 si 7 ani: un capricorn, un varsator si o fetita rac. chiar a fost interesant sa-i „studiez”. se potriveau perfect cu arhetipurile: fetita nebunatica, dar f dulce, varsatorul timid si in lumea lui…iar capricornul isi dezvoltase deja propriile tactici de manipulare…

  7. stefania Says:

    stii ce? m-am plictisit…

Comentariile sunt închise.


